کاربری
کاربر گرامی به بایک بیست خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
تبلیغات
تبلیغات
banner banner


User Tag List

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1

    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۸۹
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    5,019
    سپاس ها
    190
    سپاس شده 9,765 در 156 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    4 Thread(s)

    دوچرخه سواری بانوان جرم نیست

    معاون سیاسی-امنیتی استانداری اصفهان: دوچرخهسواري بانوان جرم نيست
    دوچرخه سواری بانوان جرم نیست
    اصفهان استان متفاوتی است؛ همه چیزش متفاوت است. اولین استانی بود که استاندارش سوار دوچرخه شد و به صورت نمادین با مدیرانش در میدان نقش جهان رکاب زد تا فرهنگ دوچرخهسواری را ترویج کند و همین طور اولین استانی که شهرداریاش ایستگاههای دوچرخهسواری را راه انداخت و الگویی برای کشور شد. اولین و تنها استانی هم هست که دوچرخهسواری بانوان در آن ممنوع شده است! هم اولین استانی است که پلیس دوچرخهسوار درست همین هفته پیش در آن آغاز به کار کرد و هم اولین جایی که صندوق عقب ماشینهای پلیسياش از دوچرخههای توقیف شده پر شد. این وضعیت حتی در دو شهر مذهبی کشور یعنی مشهد مقدس و قم نیز وجود ندارد. سوال اینجاست که آیا موازین شرعی در هر استان متفاوت است و برای هر شهر تعریفی جداگانه دارد یا این که اصول یکپارچهای برای همه زمانها و مکانهاست؟
    معاون سياسي-امنيتي استانداري اصفهان در اين زمينه گفت: دوچرخهسواري بانوان در صورت مناسب بودن پوشش آنها جرم نيست. محمدمهدي اسماعيلي در پاسخ به اين سؤال كه چرا برخورد نيروي انتظامي با دوچرخهسواران بانو مجرمانه است، افزود: اين برخورد با بانوان مورد تأييد ما نيست و قرار نبوده است چنين برخوردهايي صورت گيرد. وي اضافه كرد: چنانچه بانوان دوچرخهسوار پوشش نامناسبي داشته باشند نيروي انتظامي فقط بايد به آنها تذكر داده و مانع دوچرخهسواري آنها شود اما نبايد دوچرخه آنها را بگيرد. وي اضافه كرد: ضبط دوچرخه تنها در مواردي مجاز است كه راكب از دستورات رعايت حجاب تبعيت نكند. اسماعیلی اظهار داشت: بانوان نباید از اين امكان ساده و كمهزينه هم براي سلامت خود محروم شوند.
    وی موضع استانداری اصفهان با این قضیه را موضعی ایجابی دانست و گفت: چنانچه محدودیتی اتفاق ميافتد ما به ازاي آن باید امکانهای دیگری به وجود آيد. معاون استاندار اصفهان با تأکید بر این که این موضوع باید در چهارچوب مناسب خود اتفاق بيفتد، بیان داشت: شاید لازم باشد دوچرخهسواری برای بانوان در حاشیه زایندهرود و یا مکانهایی که انتقاد کمتری به آن وارد است، صورت گیرد و این امر در حال بررسی است.
    وی ضمن اشاره به استفتاهای صورت گرفته در این خصوص نیز اذعان داشت: برخی علما معتقدند نوعي تبرج و خودنمايي در اين مسأله وجود دارد بنابراین باید محدودههایی در این خصوص تعریف شود. وی اظهار امیدواری کرد: كميته شوراي فرهنگ استان در این خصوص به نتيجه قابل قبول و یکپارچهای دست یابد. به گفته معاون استاندار اصفهان؛ علت استفاده بیشتر دوچرخه توسط بانوان در اصفهان مسطح بودن شهر است!
    مسوول کمیته بانوان یکی از انجمنهای دوچرخهسواری اصفهان نیز در این باره گفت: آن چه به عنوان موضوع عدم رعایت حجاب درباره بانوان دوچرخهسوار عنوان ميشود و به علتی برای جلوگیری از دوچرخهسواری آنها تبدیل شده است، چندان درست نیست چرا که اساسا رعایت حجاب یکی از شرایط عضویت در انجمنهای دوچرخهسواری است. گیتا سارنج اظهار داشت: انجمنها خود، حساسیت ویژهای در این خصوص داشته و دوچرخهسواران بانو بدون داشتن مقنعه، دستکش، کلاه و مانتوی گشاد اجازه حرکت در شهر را ندارند. وی با اشاره به این که البته داشتن پوشش نامناسب علتی مزید برای برخورد نیروی انتظامي است، افزود: اکثر کسانی که با آنها برخورد شده است دارای پوشش مناسب بوده و صرفاً به دلیل زن بودن متوقف شده اند.
    مسوول این انجمن ورزشی اضافه کرد: در این زمینه نتوانستهایم اقدامي انجام دهیم چرا که حتی بانوان را برای صحبت نپذیرفتند. وی با اعلام این که در حال حاضر تیمهای دوچرخهسواری بانوان منحل شده و هرکس با مسوولیت خود و به صورت انفرادی فعالیت ميکند، اظهار داشت: گفته ميشود که این موضوع حتی اگر خلاف شرع نباشد، خلاف عرف است این درحالی است که این موضوع در جامعه عادی شده و به عرف تبدیل شده است. سارنج با بیان این که فکر نميکنم گرفتن تعهد کتبی یا دریافت پول به ازای آزاد کردن دوچرخه قانونی باشد، ادامه داد: حتی برای قهرمانان دوچرخهسواری جریمه تعین شده و در برخی موارد دوچرخههای حرفهای و گرانقیمت آنان شکسته شده است.
    این دوچرخهسوار بانو با گلایه از این که سازمان تربیت بدنی در این خصوص اقدامي انجام نميدهد، تصریح کرد: تنها پیشنهادی که در این خصوص صورت گرفته، ادامه دوچرخهسواری بانوان در باغ بانوان است؛ این در شرایطی است که این محل به هیچ وجه مناسب و استاندارد نیست و خانمها باید در زمین والیبال این باغ که یک تور وسط آن است یا در پیادهروی آن، جایی که افراد به صورت مداوم در حال رفت و آمد هستند رکاب بزنند، بنابراین قدرت مانور در این فضا را نداشته و به علت تنگی جا و یکپارچه نبودن محل با مشکل روبهرو ميشوند. سارنج اذعان داشت: سوال من از آقایان این است که کدام بخش از این باغ را به دوچرخهسواری حرفهای یا نیمه حرفهای بانوان اختصاص دادهاند؟
    مسوول کمیته بانوان یکی از انجمنهای دوچرخهسواری همچنین اضافه کرد: اگر قصد ترویج فرهنگ دوچرخهسواری وجود دارد کهاین فرهنگ قطعاً در کاهش مصرف سوخت و رفع آلودگی هوا تأثیرگذار خواهد بود، باید آن را از زن و مادر خانواده شروع کرد چرا که وقتی زنی ورزش ميکند این فرهنگ را در درجه اول به خانواده، همسر و فرزند خود منتقل ميکند. سارنج گفت: چنین زنی روح سالمتر و در نتیجه رفتار سالمتری دارد و از آن جا که مسوولیت تربیت خانواده بر عهده اوست، سلامت روحی و جسميجامعه را تقویت خواهد کرد. وی تأکید کرد: قطعاً برای تغییر دادن خانوادههایی که همه اعضای آن از اتومبیل استفاده ميکنند و برای انجام دادن کوچکترین کاری وسیله شخصی خود را از منزل بیرون برده و به آلودگی هوای کشور دامن ميزنند، باید از زن و مادر آن خانواده شروع کرد.
    منبع: روزنامه شرق/روزنامه همشهری

    7 کاربر از پست مفید Bike20 سپاس کرده اند .



  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many
    تبلیغات
    تبلیغات
    banner banner

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

سایت بایک 20 با عنوان نخستین تالار دوچرخه سواری در ایران خدمات رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد . از لحظه تولد تاکنون سایت بایک 20 مفتخر است که توانسته پذیرای خیل عظیمی از دوستداران و عاشقان دوچرخه در ایران باشد. امیدواریم بتوانیم اطلاعات مفیدی را به بازدیدکنندگان عزیز ارائه نماییم.

ارسال پیام به مدیر سایت
لینک های مفید
ابزار ها
بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید: