سلام ، آیا این بازدید اول شماست ؟ یا
تبلیغات در این انجمن
×
+
سفارش تبلیغات

User Tag List

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 13 , از مجموع 13
  1. Biker آواتار ها
    Biker آنلاین نیست. Array
    تاریخ عضویت
    مر ۱۳۹۰
    محل سکونت
    ایران-Qaz-Teh-Gon
    نوشته ها
    2,154
    سپاس ها
    1,048
    سپاس شده 4,267 در 1,156 پست
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    81 Thread(s)

    Jump to Comments

    تبدیل دوچرخه تان به دوچرخه برقی

    12 نظر توسط Biker منتشر شده در یکشنبه ۲۷ آذر ۹۰ ۲۰:۱۴
    کیت تبدیل دوچرخه تان به دوچرخه برقی

    تبدیل دوچرخه تان به دوچرخه برقی

    تحقق یک رویای کودکی...کاشکی همیشه سرازیری بود!...
    بچه که بودیم رو خاطرتون هست؟ وقتی سوار دوچرخه می شدیم تو سرازیری چه کیفی می کردیم!
    ولی زود باید از دماغمون در میومد چون باید همه ی اون مسیر برگشت رو تو سربالایی رکاب میزدیم! شاید اون موقع یک آرزو داشتیم، کاشکی همش سرازیری بود!...

    تبدیل دوچرخه تان به دوچرخه برقی

    دوچرخه ی برقی به شکلی تحقق همان آرزوی کودکانه است.
    دوچرخه ی برقی (Electric bike)یا Ebike دوچرخه ای است که به یک مجموعه ی الکترومکانیکی پیشرانه ی کمکی مجهز است. یک الکتروموتور ویژه در چرخ به نحوی تعبیه شده که صرفاً در مواقع لزوم به اراده ی دوچرخه سوار، نیروی پیشرانه ی کمکی به دوچرخه اعمال می نماید و در عین حال هیچ مزاحمتی برای رکاب زدن عادی دوچرخه سوار ایجاد نمی نماید. انرژی مورد نیاز الکتروموتور توسط باتری تأمین می شود. باتری از طریق شارژر مخصوص با برق شهر در منزل یا محل کار شارژ می شود. الکتروموتور از نوع DC Brushless مجهز به گیربکس خورشیدی و کلاچ اتوماتیک می باشد که توسط یک سیستم کنترلر سوییچینگ دور و قدرت آن کنترل می شود. نمایشگرهای دیجیتالی میزان شارژ و در مدلهای پیشرفته تر سرعت و مسافت پیمایش را نشان می دهد.

    تبدیل دوچرخه تان به دوچرخه برقی

    موارد استفادة دوچرخة برقی

    كاربریهای ورزشی و تفریحی- توریستی
    همانگونه كه راندن دوچرخه برای دوچرخه سوار لذت بخش است، راندن دوچرخه ی برقی نیز بسیار جذاب، لذت بخش و نشاط آور است با این تفاوت كه به دلایل فنی لذت راندن دوچرخه ی برقی بیشتر از راندن دوچرخه ی معمولی میباشد. انگیزه ی ركابزدن در دوچرخه ی معمولی حركت كردن و جلوتر رفتن در مسیر حركت میباشد. قطع كردن ركاب زدن در یك مسیر بدون شیب یا سربالایی به معنی ایستادن از حركت میباشد. انگیزه ی ركاب زدن در دوچرخه ی برقی اندكی متفاوت است. در دوچرخه ی برقی ركاب زدن به انگیزه ی افزایش سرعت صورت میگیرد و از آن جهت كه اجبار و فشاری در استفاده از ركاب وجود ندارد، نیز حركت با سرعت، نرمی و سهولت بیشتری صورت میگیرد، جذابیت و نشاط بیشتری به همراه خود دارد. بدیهیاست كه در این صورت میتوان كاربردهای تفریحی و توریستی بسیار وسیعی برای این وسیله متصور بود. از جنبه ی دیگر بیخطر و غیر مزاحم بودن این وسیله این فرصت را برای نوجوانان فراهم میآورد كه اجازه ی استفاده از این وسیله ی مفرح را به عنوان تنها وسیله ی نقلیه ی موتوردار داشته باشند. این مسأله آرزوی بسیاری از نوجوانان و دغدغه ی بسیاری از والدین آنها در كشور ما میباشد.
    از جنبه ی ورزشی اگرچه این دیدگاه وجود دارد كه استفاده از انرژی كمكی ذخیره شده باعث تنبلی فرد در ركاب زدن و كمرنگ شدن خاصیت ورزشی آن میشود، واقعیت اینست كه اولاً یك ركابزن مختار است فشار بار ركاب زدن را به هر میزان كه لازم میداند به بدن خود اعمال كند. كم كردن سهم انرژی برق موجب افزایش بار ماهیچهای خواهد بود. دوم اینكه دوچرخه سواری به عنوان یك ورزش تا مرز خستگی مطلوب است و توسط دوچرخه سوار ادامه مییابد. همین فشار را در دوچرخه ی برقی در سرعتهای بالاتر و مسافتهای طولانیتر میتوان ایجاد نمود. با دوچرخه ی برقی میتوان دوچرخه سواری را همواره در مد مطلوب هوازی ادامه داد و وارد مد اسیدلاكتیكی نگردید. سوم اینكه نگرانی كمتر دوچرخه سوار آماتور از مسیر طولانی، سربالایی و خستگی انگیزه ی استفاده ی مدام و مكرر از این وسیله را در وی ایجاد میكند و این تداوم و تكرار به استفاده موجب عادت كردن به دوچرخه سواری و حفظ سلامت از طریق ورزش پایدار میگردد. اما نكته ی مثبت دیگر در توجیه كاربری ورزشی دوچرخه ی برقی مربوط به افراد سالمند، بیماران قلبی و افرادی كه به هر دلیل دچار ضعف جسمی میباشند و نیاز به تحرك و ورزش با فشار كنترل شده دارند میباشد.

    تبدیل دوچرخه تان به دوچرخه برقی

    تردد روزمره ی شهری خانه تا محل کار یا تحصیل
    اصلیترین و وسیعترین كاربری دو چرخه ی برقی استفاده به عنوان وسیله ی نقلیه ی شخصی در تردد روزمره ی شهری در مسیرهای منزل تا محل كار یا تحصیل و برعكس میباشد. با نگاهی به مشخصات عملكردی دوچرخه ی برقی میتوان دریافت كه این وسیله تناسب بسیار مطلوبی با كاربری در مسیرهای كوتاه و متوسط شهری دارد.
    بر اساس آمار سازمان ترافیك در سال 1378 ساكنین تهران در یك ساعت اوج صبح ( ساعت 8 ) حدوداً 970.000 سفر سواره انجام میدهند كه كل مسافت پیمودهشده 4.446.000 كیلومتر را شامل میشود. این بدان معنیاست كه سفرهای آغاز صبح شهر تهران كه بیشتر مربوط به رسیدن به محل كار یا تحصیل میباشند، دارای مسافت متوسطی در حدود 6/4 كیلومتر میباشند كه سازگارترین وسیله ی نقلیه با این مسافت دوچرخه ی برقی میباشد. چراكه اولاً مسیر رفت و برگشت با حاشیه ی امنیتی بالا به راحتی در برد قابل پیمایش دوچرخه قرار دارد. دوم اینكه این مسافت برای پیاده روی و دوچرخه ی معمولی زیاد و خسته كننده است. سوم اینكه تكرارو روزمرگی این مسافت در رفت و برگشت تا احساس خستگی فرد از زین دوچرخه فاصله دارد. (مسافتهای طولانیتر كه توسط دوچرخه ی برقی قابل پیمایش میباشد، با وجود اینكه از نظر ركاب زدن و انرژی حركتی خستگیآور نیست، از نظر موقعیت قرارگیری بدن و ضربات جاده Ride خسته كننده خواهد بود.)

    تبدیل دوچرخه تان به دوچرخه برقی

    پیمایش 100 کیلومتر شهری تنها با 88 تومان هزینه!
    دوچرخه ی برقی کم استهلاک ترین و اقتصادی ترین وسیله ی نقلیه ی موتوری معرفی شده در سطح عمومی می باشد؛ این وسیله با صرف انرژی برق در حدود 0.6kWh می تواند مسافتی بیش از 30km را طی نماید. این یعنی هزینه ی پیمایش 100km مسافت شهری با دوچرخه ی برقی )با نرخ قیمت برق 44 تومان به ازای هر کیلووات ساعت( تنها 88 تومان خواهد بود. این هزینه برای یک خودروی معمولی با بنزین 700 تومانی 7000 تومان، و برای یک موتورسیکلت معمولی 2800 تومان می باشد.

    تبدیل دوچرخه تان به دوچرخه برقی

    تبدیل دوچرخه تان به دوچرخه برقی!
    کیت دوچرخه ی برقی مجموعهای شامل موتور الکتریکی، کنترلر، باتری، شارژر، جعبهباتری و تجهیزات نصب جهت مجهز کردن دوچرخه به پیشرانه ی الکتریکی میباشد. این مجموعه در یک جعبه کامل جهت نصب روی دوچرخه ی خریدار به مصرف کننده تحویل داده می شود. شما دوچرخه ی خودتان را به دوچرخه ی برقی تبدیل می کنید.
    موتور الکتریکی در کیت دوچرخه ی برقی بصورت توپی چرخ (Hub) می باشد که روی یک طوقه ی آلومینیمی با کیفیت مناسب پره بندی شده است. این موتور پس از جا انداختن تیوب و تایر برای طوقه در محل چرخ جلوی دو چرخه جایگزین چرخ معمولی دوچرخه می شود. جعبه ی باتری کیت دوچرخه برقی بسته به مدل انتخابی در پشت زین یا روی میله ی زیرین تنه در موقعیت قمقمه ی آب نصب می شود. کنترلر و سیم کشیهای مربوطه نیز به نوبه ی خود روی دوچرخه نصب و اجرا می شود. نشانگرها و سوییچ ها و سنسورهای تنظیم سرعت نیز جزئی از مجموعه ی کیت دوچرخه ی برقی است که روی دوچرخه نصب می شود. تنها قطعه ای از مجموعه ی کیت که روی دوچرخه نصب نمی شود شارژر خودکار آن می باشد.
    جعبه ی باتری در کلیه ی مدلها روی جای خود قفل می شود و امکان جدا شدن از بدنه ی دوچرخه را تنها با کلید مخصوص دارد که اهمیت آن در امنیت نگهداری از باتری به عنوان گرانترین بخش کیت می باشد.

    تبدیل دوچرخه تان به دوچرخه برقی

    ویژگیهای کیت دوچرخه برقی
    این سیستم امکان تجهیز دوچرخههای معمولی را به پیشرانه ی الکتریکی با قابلیت تنظیم سرعت و با برد و سرعت مناسب فراهم مینماید.
    سرعت بدون رکاب زدن 25کیلومتر در ساعت است که با رکاب زدن تا 35 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد.
    مسافت قابل پیمایش شهری با یک شارژ بدون رکاب زدن برای باتری های لیتیومی 8.8Ah بیش از30 کیلومتر و در جاده ی صاف بدون شیب تا 70 کیلومتر افزایش می یابد.
    مسافت قابل پیمایش شهری با یک شارژ بدون رکاب زدن برای باتری های خشک اسیدی 7Ah در حدود 18 کیلومتر و در جاده ی صاف بدون شیب تا 40 کیلومتر افزایش می یابد.
    شرایط جاده، نحوه ی حرکت و وزن سرنشین در میزان پیمایش دوچرخه بسیار موثر است. ارقام ذکر شده در بالا بر اساس سرنشین با وزن 70 کیلوگرم می باشد. مسیر یا سیکل حرکتی تست بصورت یک مربع در شهر تهران شامل مسیرهای شرقی-غربی کم شیب و مسیرهای شمالی جنوبی پرشیب شامل توقفهای چهارراهی و غیره می باشد. میزان پیمایش در صورتی که رکاب زدن مستمر و بخصوص در سربالاییها و مواقع شتابگیری صورت پذیرد به نحو چشمگیری افزایش می یابد.
    مدت زمان شارژ کامل باتری 6-4 ساعت می باشد. این کیت ها قابلیت نصب آسان بر کلیه ی دوچرخههای معمولی با سایز 26 با هر سبک تنه اعم از کمکفنر دار، ساده، دندهای، کورسی، کوهستان و شهری را داراست؛ با این حال امکان نصب بر دوچرخه با سایزهای دیگر هم با تغییر طوقه وجود دارد.
    قابلیت باز و بسته کردن سریع و راحت مجموعه روی کلیه ی مدلهای دوچرخه ی شناخته شده و جمع شدن مشخصههایی از جمله سبکی، کم حجم بودن، استحکام، و ارائه ی عملکرد دینامیکی مناسب از ویژگیهای منحصربفرد این کیت ها می باشد.

    تبدیل دوچرخه تان به دوچرخه برقی

    نصب کیت دوچرخة برقی بر روی کلیه ی دوچرخه های متداول به سادگی امکانپذیر می باشد. نصب یک مجموعه کیت در شرایط استاندارد در کمتر از یک ساعت زمان قابل انجام است. کل فرآیند نصب در حال کلی شامل اقدامات زیر است:

    انداختن تیوب و لاستیک به طوقه ی موتور چرخ جلو
    نصب چرخ موتوردار در دوشاخ جلوی دوچرخه
    نصب کیس باتری در محل تعیین شده روی تنه در محل قمقمه برای جعبه باتری تیوبی یانصب کیس باتری در محل تعیین شده روی لوله زین پشت زین برای جعبه باتری کیفی
    نصب دسته ترمزهای مجهز به میکرو سوییچ (انتخابی)
    نصب شستی تغییر سرعت
    نصب سیستم توان کمکی پدال (انتخابی)
    نصب کیف کنترلر پشت زین برای باتریهای تیوبی
    عبوردادن سیمها و کابلها و مهار آنها با بست دم موشی
    تکمیل سیم بندیها و کنترل مدار و استارت و تست مجموعه

    تبدیل دوچرخه تان به دوچرخه برقی

    سیستم پایه
    Motor Type DC Brushless Geared Hub Motor نوع موتور
    Battery Type Li-Ion 36V - 8.8Ah نوع باتری
    Controller Type Brushless DC Motor Controller نوع کنترلر
    Charger Type Auto charge complete نوع شارژر
    Motor Max Power 250W ماکزیمم توان خروجی موتور
    Voltage 36VDC ولتاژ نامی
    Total Kit Weight 6Kg وزن مجموع کیت بدون دوچرخه
    Max Speed 0% Slope 28Km/h ماکزیمم سرعت در شیب صفر بدون رکاب
    Max Rider Capacity 120Kg ماکزیمم وزن دوچرخه سوار
    Grade ability 10% < قابلیت شیب پیمایی
    City Range 30Km مسافت قابل پیمایش با یک شارژ شهری
    بدون رکاب
    Road Range 70Km مسافت قابل پیمایش با یک شارژ
    جاده صاف بدون رکاب
    Battery Life cycle 70% capacity in 500 cycle عمر باتری
    Charging Time 4h مدت زمان شارژ
    Charge Power Consumption 100W توان برق مصرفی شارژ

    این محصولات در 3 مدل زیر در دسترس شما خواهند بود:

    کیت 250 وات باتری لیتیومی تیوبی با کنترلر LCD
    کد محصول : TC25
    قیمت : 512000

    کیت 250 وات باتری اسیدی خشک با کنترلر LED
    کد محصول : LE25
    قیمت : 312000

    کیت 250 وات باتری لیتیومی کیفی با کنترلر LED
    کد محصول : FE25
    قیمت : 467000

    *کلیه قیمت ها به تومان می باشند.

    منبع: وب سایت ebike.ir


    وقتی آنچه داریم می بخشیم، آنچه نیازمند آنیم دریافت خواهیم کرد. (لاوس)


    اعتماد کنید، اما ساده و زودباور نباشید
    عشق بورزید، اما نگذارید با قلبتان بدرفتاری شود
    بخشش کنید، اما نگذارید از شما سوء استفاده شود
    حرف دیگران را بشنوید، اما صدای خودتان را از دست ندهید

    از [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] دیدن کنید.

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید][برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many
    تبلیغات
    تبلیغات
    banner banner

  3. Total Comments 12

    نظرات

  4. #2

    تاریخ عضویت
    فر ۱۳۹۰
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    1,636
    سپاس ها
    711
    سپاس شده 1,656 در 676 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    61 Thread(s)
    فقط انلاین میشه خرید
    من نظرم رو یادم رفت بگم
    من خودم میخواستم همچین چیزی بسازم ولی یه آمار گرفتم(تو تهران) دیدم خوب نیست چرا؟
    چون مردم دوچرخه سوار نمیشن چون
    1 _کلاس نداره(نظر اوناست به من هیچ ربطی نداره)
    2_دوچرخه سواری تو شهر خطر داره(باز هم نظر اوناست به من هیچ ربطی نداره)
    +پوله موتور رو باید بدی پایه یه دوچرخه(دوچرخه+لوازمی که اینا میفروشن) هی هم بزنیش تو شارژ
    کاربر روبرو از پست مفید kaveh_am سپاس کرده است . mohandes

  5. #3

    تاریخ عضویت
    شه‍ ۱۳۹۰
    محل سکونت
    قزوین
    نوشته ها
    55
    سپاس ها
    28
    سپاس شده 39 در 19 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    این شارژها اگر طوری میشد که مثلا اگر 10 کیلومتر رکاب میزدی خودشو شارژ میکرد و طبقه گفته بالا 100 کیلومتر با شارژ راه رو ادامه میداد فوق العاده بود برای سایکلتوریسم

  6. #4

    تاریخ عضویت
    فر ۱۳۹۰
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    1,636
    سپاس ها
    711
    سپاس شده 1,656 در 676 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    61 Thread(s)
    نقل قول نوشته اصلی توسط masoud_txt نمایش پست ها
    ایده جالبیه (جالب توجه آقا کاوه حالا شما کاملش کنین )
    میشه نیرو رو از چرخ گرفت و به برق تبدیل کرد ولی جالب نیست چون انرزیه جلو رفتنتون رو به برق تبدیل کردید و سرعتتون رو اوردید پاین
    پیشنهاده من برایه شارژ باطری خورشیدی هستش

  7. #5

    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۸۹
    محل سکونت
    بوشهر
    نوشته ها
    1,536
    سپاس ها
    2,124
    سپاس شده 8,973 در 1,741 پست
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    180 Thread(s)
    نقل قول نوشته اصلی توسط kaveh_am نمایش پست ها
    میشه نیرو رو از چرخ گرفت و به برق تبدیل کرد ولی جالب نیست چون انرزیه جلو رفتنتون رو به برق تبدیل کردید و سرعتتون رو اوردید پاین
    پیشنهاده من برایه شارژ باطری خورشیدی هستش
    یادم میاد قدیم ها دینام هایی که بود که اگه تکنولوژی قاطیش میشد شاید واقعا جواب میداد و شاید با کار رو مغناطیس و حرکت چرخها با آهن رباهایی بر روی طوقه ها بتونیم یه زمان شاهد این کار باشیم
    خدا جون ما همه مسافریم
    مسافر رویاهامون
    خودت یه کاری کن همه رویامون تو همین روزها به حقیقت نزدیک بشه
    نمیدونم امروز ، فردا ، و شاید هم پس فردا......
    My Blog : [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]g.ir
    Fb :[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]


    کاربر روبرو از پست مفید Masoud سپاس کرده است . keyvanlid

  8. #6

    تاریخ عضویت
    مر ۱۳۹۰
    محل سکونت
    ایران-Qaz-Teh-Gon
    نوشته ها
    2,154
    سپاس ها
    1,048
    سپاس شده 4,267 در 1,156 پست
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    81 Thread(s)
    نقل قول نوشته اصلی توسط kaveh_am نمایش پست ها
    میشه نیرو رو از چرخ گرفت و به برق تبدیل کرد ولی جالب نیست چون انرزیه جلو رفتنتون رو به برق تبدیل کردید و سرعتتون رو اوردید پاین
    پیشنهاده من برایه شارژ باطری خورشیدی هستش
    من به خورشید فکر کردم ولی جالب نیست،یعنی کاربردی نیست، توی تله کام پرسیدم گفت یک سلولش 18 ولت برق میده و عمده نگیری دانه ای 25.000 تومن قیمتشه، آمپر بالایی هم نباید داشته باشه، و علاوه بر هزینه بالا امکان سرقت، شکستن و... هم بالاس. فقط به درد شارژ موبایل و گجت های کوچیک میخوره.
    به نظرم جوری تنظیم بشه که مثلاً از سرعت 30 کیاومتر بر ساعت به بالا که اکثراً مواقعی پیش میاد که در سرازیری میفته یا دوچرخه سوار انرژی تخلیه نشده زیادی داره، شروع به شارژ کنه خیلی عالی میشه. (عدد 30 فرضی بود، میزان دقیقش نیاز به محاسبات داره)


    وقتی آنچه داریم می بخشیم، آنچه نیازمند آنیم دریافت خواهیم کرد. (لاوس)


    اعتماد کنید، اما ساده و زودباور نباشید
    عشق بورزید، اما نگذارید با قلبتان بدرفتاری شود
    بخشش کنید، اما نگذارید از شما سوء استفاده شود
    حرف دیگران را بشنوید، اما صدای خودتان را از دست ندهید

    از [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] دیدن کنید.

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید][برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  9. #7

    تاریخ عضویت
    فر ۱۳۹۰
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    1,636
    سپاس ها
    711
    سپاس شده 1,656 در 676 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    61 Thread(s)
    نقل قول نوشته اصلی توسط Biker نمایش پست ها
    من به خورشید فکر کردم ولی جالب نیست،یعنی کاربردی نیست، توی تله کام پرسیدم گفت یک سلولش 18 ولت برق میده و عمده نگیری دانه ای 25.000 تومن قیمتشه، آمپر بالایی هم نباید داشته باشه، و علاوه بر هزینه بالا امکان سرقت، شکستن و... هم بالاس. فقط به درد شارژ موبایل و گجت های کوچیک میخوره.
    به نظرم جوری تنظیم بشه که مثلاً از سرعت 30 کیاومتر بر ساعت به بالا که اکثراً مواقعی پیش میاد که در سرازیری میفته یا دوچرخه سوار انرژی تخلیه نشده زیادی داره، شروع به شارژ کنه خیلی عالی میشه. (عدد 30 فرضی بود، میزان دقیقش نیاز به محاسبات داره)
    من از نظر کارای گفتم نه هزینه
    1_یه سایکل توریسم کار همیشه تو افتابه
    2_برایه شارژ امپر بالانمیخواد
    شکستن رو قبول
    دزدی رو دوچرخه رو میدوزدن
    دو روز همش سربالای بشه چی اونوقت چیکار میکنید؟

  10. #8

    تاریخ عضویت
    فر ۱۳۹۰
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    1,636
    سپاس ها
    711
    سپاس شده 1,656 در 676 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    61 Thread(s)
    نقل قول نوشته اصلی توسط masoud_txt نمایش پست ها
    یادم میاد قدیم ها دینام هایی که بود که اگه تکنولوژی قاطیش میشد شاید واقعا جواب میداد و شاید با کار رو مغناطیس و حرکت چرخها با آهن رباهایی بر روی طوقه ها بتونیم یه زمان شاهد این کار باشیم
    توپیی داریم که برق تولید کنه ولی شما دارید دارید نیرویه جلو برنده رو به برق تبدیل میکنید

  11. #9

    تاریخ عضویت
    شه‍ ۱۳۹۰
    محل سکونت
    قزوین
    نوشته ها
    55
    سپاس ها
    28
    سپاس شده 39 در 19 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    نقل قول نوشته اصلی توسط kaveh_am نمایش پست ها
    میشه نیرو رو از چرخ گرفت و به برق تبدیل کرد ولی جالب نیست چون انرزیه جلو رفتنتون رو به برق تبدیل کردید و سرعتتون رو اوردید پاین
    پیشنهاده من برایه شارژ باطری خورشیدی هستش
    من تست کردم دینام اگه دینام اصلی و خارجی باشه و درست تنظیم بشه بدون افت سرعت برق تولید میکنه اگر هم افت سرعت داره خیلی ناچیزه شما فکر کنید وزن بارتونه! البته این دینام ها به اون صورت تولید برق قوی ندارن ولی با کمی دستکاری و خلاقیت میشه برق خوبی ازش دریافت کرد و توی ساکلتوریسم ازش استفاده کرد ، فرض کنید که شما میخواید از قزوین تا مشهد رو رکاب بزنید و فاصله قزوین تا مشهد از مسیر شمال حدودا 1300 کیلومتره با این ایده میشه بجای رکاب زدن 1300 کیلومتر 650 کیلومتر رو رکاب زد و بقیه راه رو برق مسیر رو ادامه بده یا ایده بعدی اینه که از نیروی برق به صورت یه کمکی استفاده کرد مثل دوچرخه های دونفره! برق نفر دومی برای رکاب زدن میشه با این قضیه شما 50% از کل نیرو رو به رکاب وارد میکنید و بجای اینکه روزی 100 کیلومتر رکاب بزنید و خسته بشید 200 کیلومتر مسیر رو طی می کنید با همون خستگی... حتی از این نیروی برق میتونید موبایل، تبلت یا لپ تاپتون رو شارژ کنید یا قهوتون رو داغ کنید یا توی سرما المنت بسازید و از گرماش استفاده کنید و یا شب ها از نور لامپ استفاده کنید. ما توی سفر های سایکلتوریسمی کلی بار با خودمون حمل میکنیم و فضا و وزن سنگینی رو متحمل میشیم به نظرتون کار گذاشتن یه دینام و باطری برای شارژ ارزش اینهمه مزیت رو نداره ؟
    در ضمن من 2 تا از این تابلوهای دریافت برق از خورشید رو توی دفترم داشتم برای یکی از دوستانم بود فکر کنم وزن هر کدومشون با یه دوچرخه با کمی بار برابری میکرد!
    ویرایش توسط shahkam : سه شنبه ۲۹ آذر ۹۰ در ساعت ۰۰:۱۴

  12. #10

    تاریخ عضویت
    فر ۱۳۹۰
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    1,636
    سپاس ها
    711
    سپاس شده 1,656 در 676 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    61 Thread(s)
    انرژی از نوعی به نوعه دیگر تبدیل میشود
    نمیشود؟

  13. #11

    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۸۹
    محل سکونت
    بوشهر
    نوشته ها
    1,536
    سپاس ها
    2,124
    سپاس شده 8,973 در 1,741 پست
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    180 Thread(s)
    نقل قول نوشته اصلی توسط kaveh_am نمایش پست ها
    انرژی از نوعی به نوعه دیگر تبدیل میشود
    نمیشود؟
    کاوه عزیز منظور اینه که دینامی باشه که بتونه همچین باطری رو شارژ کنه چون در دوچرخه سواری زمانهایی رو داریم که میشه دینام رو بکار انداخت (اگه باعث کندی حرکت بشه) مثلا در شیب ها و از این انرژی باطری رو شارژکرد
    خدا جون ما همه مسافریم
    مسافر رویاهامون
    خودت یه کاری کن همه رویامون تو همین روزها به حقیقت نزدیک بشه
    نمیدونم امروز ، فردا ، و شاید هم پس فردا......
    My Blog : [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]g.ir
    Fb :[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]



  14. #12

    تاریخ عضویت
    مر ۱۳۹۰
    محل سکونت
    ایران-Qaz-Teh-Gon
    نوشته ها
    2,154
    سپاس ها
    1,048
    سپاس شده 4,267 در 1,156 پست
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    81 Thread(s)
    وبلاگم معروف شد!

    مدیر فروش یکی شرکت معتبر چینی بهم ایمیل داده که:

    Hello Friend,

    Have a nice day!

    The first sight at your company’s website, I really appreciate to your products e-bicycle. We have the same mind to protect air environment through using electric bike. So I believe we could cooperate perfectly. We are the only one major in the line of studying and investing energy-saving products in china, especially Solar folding E-bike with the features:

    1.Motor: brushless hub motor

    2.Frame: Lightweight 6061 aluminum frame

    3.Mini size: 18"only, NW:22kg(include motor and lithium battery)

    4.1:1 intelligent pedal assistant system(PAS) etc.

    5. Charged both Sun Energy and AC power.

    6.Put the li-ion in a invisible place.

    Welcome to visit: [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] to know more about our items.

    We sincerely hope that we could be your partner in the near future.

    Any requirement or question, just contact me freely.

    Looking forward to your early reply.



    Best Regards

    Kelvin

    Sales Manager

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

    Skype: robykelvin

    ICQ:638-590-439

    MSN:robybicycle@hotmail.com

    Cell-Phone: +86 156-0591-2132

    Hengjiu Energy-saving Technology Co., Ltd China

    بد نیست یک سر به سایت شرکت سازنده بزنید، محصولات خیلی جالبی دارن، عملاً از انرژی خورشیدی بر روی دوچرخه هاشون استفاده میکنن.
    ویرایش توسط Biker : چهارشنبه ۰۷ دی ۹۰ در ساعت ۱۱:۲۸


    وقتی آنچه داریم می بخشیم، آنچه نیازمند آنیم دریافت خواهیم کرد. (لاوس)


    اعتماد کنید، اما ساده و زودباور نباشید
    عشق بورزید، اما نگذارید با قلبتان بدرفتاری شود
    بخشش کنید، اما نگذارید از شما سوء استفاده شود
    حرف دیگران را بشنوید، اما صدای خودتان را از دست ندهید

    از [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] دیدن کنید.

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید][برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  15. #13

    تاریخ عضویت
    دی ۱۳۹۰
    نوشته ها
    25
    سپاس ها
    11
    سپاس شده 5 در 4 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    یه پیشنهاد حالا مگه آیه اومده که دینام همیشه باید وصل باشه؟! خوب هروقتی افتاد تو سر پایینی یا دوچرخه سوار حال داشت وصلش میکنه تا شارژ شه تا قبل از اون میتونه یه فاصله کوچیکی با چرخ داشته باشه!
    و یه چیز دیگه البته این در حد+3ساله ها این ارمیچر کوچیکا هست.اونا وقتی یه پره دو سانتی روش نصب بشه با قدرت بادی که در اثر حرکت تولید میشه سه و نیم ولت برق پنج امپر تولید میکنه! من اینو از روی فرفره کشف کردم
    کاربر روبرو از پست مفید behnam سپاس کرده است . mohandes

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •